Nem is olyan régen egy nagy, nemzetközi mezőgazdasági konferenciára voltam hivatalos Barcelonába. Izgatottan készültem az útra, mert amióta a földdel foglalkozom, most először volt lehetőségem hosszabban és igazán igényes szakmai közönség előtt, ráadásul angolul bemutatkozni.
Sajnos a konferenciára csak úgy mehettem el, ha előre fizetem a szállás és az utazás költségeit – ezeket csak utólag fizette vissza a küldő szervezetem, úgyhogy nagyon meg kellett gondolnom, milyen befektetést vállalok. Ebből adódott a kalandjaim nagy része.
Nincs egy tisztességes bőröndöm!
Bármilyen más légitársaságot választottam volna, az idő rövidsége miatt az utazásom súlyos százezrekbe került volna, így kénytelen voltam a legolcsóbb fapados megoldást választani. Csakhogy ebben azért volt némi kihívás: nem szerettem volna a feladott poggyászért fizetni, ezért a kénytelen voltam két napi váltásruhát, egy laptopot és a konferencia bemutató anyagait egyetlen kabinbőröndbe összesűríteni.
Van egy picike, gurulós utazótáskám, amelyik a célnak megfelelt volna – pár évvel ez előttig, akkor ugyanis változott a szabályozás, azóta csak sokkal kisebb bőröndöket vihet magával az ember az utastérbe. Márpedig nekem olyan táskát kellett választanom, amiben minden elfér, megfelelő védelmet ad a laptopnak és még a repülőre is felengedik.
Egy webshop volt a megoldás
A problémát muszáj volt nagyon gyorsan megoldani, ezért remegő térdekkel (izé, ujjakkal) felkerestem egy webáruházat, ahol a kínálatban kabinbőrönd is szerepelt. Biztosra szerettem volna menni, ezért olyan árusítót kerestem, aki feltünteti, melyik légitársaság szabványainak felel meg a táska.
Elég jó minőségű darabra volt szükségem, mert ugyebár a számítógépet mindenképpen védeni szerettem volna. A húzós konstrukció, bár nem a leghelytakarékosabb, nekem mégis sokat számít: örülök, ha nem kell cipekedni és a városi tömegközlekedést is könnyen használhatom. Persze egy ilyen darab sosem olcsó, ezért nagyon aggódtam, hogy mi lesz, ha kiderül, hogy a kiválasztott termék nem felel meg az igényeimnek.
Végül azért sikerült meghozni a nagy döntést, nem kis részben azért, mert a webáruház, ahonnan rendeltem, csereprogramot is biztosított – ha a bőrönd mégsem lenne jó, akkor futárral visszaküldhettem volna, a harmincezer forint feletti ár miatt kényelmesen. Elfogadták volna a téves rendelést is magyarázatként, szóval nem kellett volna aggódnom, hogy mondjuk, garanciális okok miatt nem veszik vissza a kabinbőröndöt, ha mégsem lenne megfelelő.
Kicsit izgultam, hogy a táska nem érkezik meg időben, de a postás két nappal a rendelés leadása után csengetett. A gyönyörű, lila bőrönd pedig szépen becsomagolva, garancia papírokkal, igényesen átadva meg is érkezett.
Nem várt kalandok
Minden pontosan olyan volt, mint amilyennek vártam, én pedig annyira örültem, hogy a repülőtéri poggyászfeladás után még a webshop VIP programjára is regisztráltam, pedig csak akkor iratkozok fel bármilyen hírlevélre, ha éppen gyilkossággal fenyegetnek.
Elhelyeztem a bőröndömet a táskatartóban, elégedetten hátra dőltem és igyekeztem az utazás minden percét kiélvezni. Végre egy kis idő a saját gondolataimmal.
A vér csak akkor fagyott meg bennem, amikor a szállodába érve kinyitottam a kabinbőröndöt. A szín stimmelt. A tartalom stimmelt… Már ami a válogatást illeti. Csakhogy a benne lévő laptop egészen más márkájú volt, mint az enyém, a ruhák egy férfié voltak, a papírok pedig… Idegességemben el sem olvastam, hogy micsodák – de láttam, hogy nem az enyémek.
Teljesen kétségbeestem!
Annyira pánikban voltam, hogy hívtam a légitársaságot, hogy csere történt. Próbáltak megnyugtatni, hogy ilyen már előfordult, talán az a legjobb, ha bemegyek a repülőtérre, hátha közben jelentkezik valaki a bőrönddel.
Megérkeztem a repülőtérre, ahol addigra már egy szintén nagyon ideges, egyébként magyar fiatalember fogadott. Nála volt az én táskám! Csakhogy abban a pillanatban, amikor végre sikerült tisztázni a helyzetet, rájöttem, hogy az ő bőröndjét nem hoztam magammal, hanem a szállodában felejtettem.
Zavartan elmotyogtam a hotel nevét. Kiderült, hogy ő is ott szállt meg, gyakorlatilag ugyanazon a szinten, velem átlósan szemben egy ugyanolyan szobában van, mint én! Ketten a két bőrönddel kétszer mentünk el egymás mellett észrevétlenül!
A hazafelé úton megbeszéltük az ügyetlenkedésünk történetét. Kiderült, hogy a táskát ő is ugyanabban a webshopban vásárolta, mint én. Ezen jót nevettünk, mert ő is a repülőtérről regisztrált a VIP programba, nagyjából minden ugyanúgy zajlott le, mint az én vásárlásom során. Ráadásul sem én, sem ő nem olvastuk le a bőröndön található nevet és telefonszámot, aggodalmunkban, nagyjából egy időben mind a ketten a repteret tárcsáztuk, annyira kis időkülönbséggel, hogy ők össze se tudták kötni, hogy egy és ugyanazon táskákat keressük.
A tetejébe kiderült, hogy a fiatalember is arra a konferenciára tart, mint én, bár szerencsére más szekcióban tart előadást.
- Ha nem találtuk volna meg egymást, mind a ketten rögtönözhettünk volna a másik papírjából! – magyarázta a fiatalember nevetne.
Szerencsére a konferencia jól sikerült, és hála a furcsa, kabinbőröndös kalandnak megvolt a történetem estére, az ismerkedéshez is. Mind a ketten remek kapcsolatokat építettünk – ki gondolta volna, hogy két embert két táska fog ennyire összekötni. Hasznos konferencia és hasznos élmények… Na, ezekhez a legnagyobb bőrönd sem lenne elég! Szerencsére csak a szívemben kellett őket összecsomagolni egy kicsit.